براساس مطالعهی IIHS، نیمیاز تصادفات ایالات متحده خلال سال ۲۰۱۸ در تقاطعها رخساره داده است. تو این تصادفات بیش از ۶،۷۰۰ نفر دچار مجروحیت جدی و بیش از ۱،۵۰۰ نفر از عابران پیاده کشته شده اند. تو طول سال ۲۰۱۸، متجاوز از یک سومین تصادفات خودروبا عابر پیاده اتفاق افتاد که در آن وسیله نقلیه در حال تفرج به سمت چپ حیات.
مؤسسه IIHS معتقد است روشی به نام پایدار کردن خط وسط جاده میتواند سوگ به چپ خودروها را بخاطر عابران پیاده مصون تر کند. قائم کردن خط وسط با استعمال از راهبندهای ستونی (ستونهای ترافیکی باریک به اثر جزیی نارنجی یا زرد) و محدودکنندههای لاستیکی برای ساختن مانع در طبق لول وسایل نقلیه، رانندگان را مجبور به تردد درون دوره آن خواهد کرد. بدون سفت کردن، رانندگان غالباً با سرعت بالاتری به طور اریب در تقاطع میپیچند. با سخت شدن خط وسط، شوفر مجبور است با سو بیشتری خبردار تقاطع شود و گردش خود را بوسیله زاویه ۹۰ درجه نزدیک تر کند.
ون هو، مهندس مبصر حمل ونقل IIHS، تأثیر باطراوت شدن خط وسط را تو واشنگتن بررسی کرد و از عادت تحقیقات خود شهود که تغییرات زیرساختهای معقول بخش باعث کاهش تعداد برخوردها میشود؛ به این صورت که زمانهایی که رانندگان مجبور به گردش یا ترمز ناگهانی هستند خواه عابران پیاده باید از جاده رد شوند، ۷۰ درصد کاهش مییابد. او همچنین هوشیار شد که راهبندهای ستونی و محدودکنندهها باعث کاهش سرعت شوفر تو هنگام سوگ به سمت چپ شده اند و درنتیجه منجر بوسیله کاهش ۳۶ درصدی گردش به چپ با سرعت ۲۴ کیلومتربرساعت خواه سریع تر میشوند. در این معاینه اشاره شده است که با افزایش سرعت گردش به چپ از ۲۷ بوسیله ۴۰ کیلومتربرساعت، ظن باخبر شدن صدمه جدی به شخص از ۱۰به ۲۵ درصد افزایش مییابد.مقالههای مرتبط:خودروهای امروزی چگونه ضربات شاگرد از سانحه را جذب میکنند؟ایمن ترین خودروهای سال ۲۰۲۰ بوسیله تفویض IIHS
مطالعهی ون هو دادههای مربوط بوسیله ۱۰ تقاطع واشنگتن را طی بازه زمانی دو ماه قبل از تغییرات و سه ماه پس از تغییرات پوشش عدالت. او سپس یافتههای خود را با هشت محل کنترل مقایسه کرد که سخت شدن خط وسط نداشتند. دادهها جمع آوری شده تو طول روز و در شرایط خشک وجود. در این ۱۰ تقاطع، هو بوسیله طور میانگین حدود ۲۰۰ راننده را مشاهده کرد که داخل کشش بازه ۶ ساعته، ماتم به چپ داشتند. هو همچنین خاطرنشان مییواش که بیشتر کاهش برخوردها تا قطع زیادی در دو تقاطع مورد مشاهده رخ داده است.
روش یادشده، چیز جدیدی تراشیدن و غم اکنون داخل سراسر ایالات متحده تک استفاده استراحت میگیرد. به عنوان مثال، قصبه نیویورک از سال ۲۰۱۶ روشهای استوار کردن خط وسط را در بیش از ۳۰۰ تقاطع ایفا کرده است.بیشتر بخوانید:کمربند ایمنی خودرو چگونه کار میکند؟خودروهای امروزی چگونه ضربات ناشی از تصادف را جذب میکنند؟NHTSA قوانین کاربرد از خودروهای خودران را بوسیله روزرسانی میکندسیستم هوشمند ارتباطی فولکس واگن، فناوری برتر یورو NCAP انتخاب شدافزایش آمار تلفات جانی عابران پیاده درون تصادفات آمریکا